Creatief boekhouden…

mzijpdoor Marcel Zijp

De ‘creatieve sector’ wordt uitgenodigd om na te denken over Food in Helmond. Een erg leuke bijeenkomst en veel leuke ideeën. Wat mij verraste was de opmerking van de gerenommeerde inleider: “Gelukkig zijn er niet veel mensen uit de sector: kunnen we tenminste echt creatief zijn.”

Als je uit de sector komt, ben je dus per definitie minder creatief?

Is ‘creatief zijn’ verworden tot een doel op zich?

Hebben we niet allemaal een creatief brein? Het zit in ons, maar stimuleren we het te weinig? Of is creatief zijn slechts weggelegd voor een select groepje, die vooral zichzelf creatief vindt?

Volgens mij hebben we creativiteit nodig om een bepaald doel te bereiken, niet meer en niet minder.

Komen de beste ideeën niet door gewoon goed te luisteren naar wat er om ons heen gebeurt? Gestimuleerd worden om op een andere manier naar ons eigen werk te kijken.

En is creativiteit dan niet veel meer hoe we zo’n idee om kunnen zetten in iets concreets, dat bijdraagt aan dat doel dat we voor ogen hadden?

En dan is het misschien wel een voorrecht om uit de sector te komen!

Zelfs boekhouders kunnen het…

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Communicatie, Marketing. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s