Prikken maar!

door Marloes Smits

Thuis heb ik in de keuken een prikbord hangen waar ik zo af en toe weer iets nieuws op ‘prik’. Grappige kaartjes van vriendinnen, foto’s van een speciale dag, knutselwerkjes van kinderen van vrienden, maar ook herinneringen aan personen en afspraken die ik niet moet vergeten. Een stukje van mezelf op een prikbord.

Ongeveer een maand geleden heb ik Pinterest ontdekt en ik ben helemaal enthousiast!  Pinterest is een sociaal netwerksite waarop je een eigen moodboards kunt aanmaken. Het nieuwste van het nieuwste op het gebied van Social Media. Door een Pin it-button (in de vorm van een punaise) kun je afbeeldingen, video’s of artikelen plaatsen, die jou inspireren en graag wilt bewaren. Het sociale aspect van Pinterest is dat deze boards openbaar zijn en dat je andere kunt volgen, maar ook zelf kan worden gevolgd. Afgelopen jaar is Pinterest door TIME Magazine opgenomen in de top 50 websites van 2011. Vooral vrouwen lijken het nieuwe sociale medium te omarmen. En niet alleen de anonieme: zo zet de vrouw van de Amerikaanse presidentskandidaat Mitt Romney Pinterest in om foto’s van de campagne te uploaden, naast haar favoriete recepten. 

De website behaalde wereldwijd meer dan 10 miljoen gebruikers in negen maanden tijd en was zo de snelst groeiende website ooit. Tussen september en december vorig jaar verviervoudigde het bezoek, en inmiddels besteden mensen meer tijd per maand op Pinterest dan op Google+, LinkedIn en Twitter. Inmiddels heeft ook een groot deel van de Amerikaanse bedrijven prikborden op Pinterest, en die worden goed gevolgd. Volgens de meest recente statistieken wordt Pinterest maandelijks door 52.000 Nederlandse bezoekers bezocht (bron: Marketingfacts) maar ik verwacht dat dit aantal snel zal stijgen!

Dus ik ben in de weer gegaan met het ‘prikken’ en raak helemaal geïnspireerd van alle prachtige foto’s, grappige gadgets, handige weetjes en heerlijke recepten. Een digitaal prikbord – I love it! Je kunt mijn digitale prikbord vinden op http://pinterest.com/MarloesSmits/.

Dit bericht werd geplaatst in Collega Marloes, Online communicatie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

