Goed, afgesproken!

door Udo Holtappels

Persoonlijk denk ik altijd dat ik, – als ik met mensen communiceer of zo – dat ja, hoe zal ik het zeggen zonder daarmee in clichés te vervallen, dat het onderwerp iets moet zijn in de zin van over de zin van het leven, of zo. Zin geven, passie, daar zit toch de ziel van het zijn. Dat we dan in de communicatie naar elkaar toe elkaar ergens in het midden vinden, toch, dat de ingang ergens op het gebied moet liggen van een gemeenschappelijk snijvlak, een centrisch midden en dat we dat dan daar een plekje moeten kunnen geven, zeg maar!

Ik bedoel dat niet vervelend, maar meer in de zin van dat we er dan vanuit een belang van echt samen over moeten doorcommuniceren, zonder dat je daar dan je eigen zelf te veel inlegt, ergens. Ja, ergens in die richting zoek je dan je drijfveren. Zonder overigens dat je daarin tegen je persoonlijke grenzen aanloopt, bedoel ik. Die triggeren wel mijn passie, die enorme passie om tot echt diep contact te komen. Want dan ga je uit van de eigen dynamiek van dat thematisch raakvlak, waardoor je er zeg maar, ook vanuit je eigen identiteit, je eigenheid als persoon ook verder mee komt, zonder de ander daarmee tekort te doen. Dan sta je echt in je kracht, die kracht die je mee neemt in je eigen innerlijk voelen vanuit die associatieve gedachtestroom, die creatieve mindmap waarmee je de balans tussen horizon en je persoonlijke bodypunt slecht of zo.

Ik zie dat niet als een innerlijke barrière, als een rugzakje, maar meer als een opening naar het licht of zo, in de zin van een gat tussen jou en mij, wat de hekjes, de poortjes volledig openzet,  zeg maar om elkaar te vinden. Dat bindt en verbindt, dat slaat een brug, of zo tussen jou en mij. Dat die antennetjes continu hengelen naar nieuwe gedachten, dan zuig je die op of zo, zeg maar! Dat diepe voelen, dat niet-disfunctioneel draaiend rad, daar ben ik naar op zoek. Dat triggeren, dat intrigeert mij intens, zeg maar. Zijn, maar dan wel echt zijn, of zo hè.

Dus morgen om 12.00 uur lunch! Goed, afgesproken!

Dit bericht werd geplaatst in Collega Udo en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

