Zaterdag is het zo ver!

door Marcel Zijp

Na een lange periode van voorbereiden vertrekken we vanavond met een bus vol Helmondse ondernemers naar Frankrijk. Zaterdag beklimmen we daar de Mont Ventoux – één van de grootste uitdagingen in ons leven!

We haalden in totaal ruim € 200.000,- op. Geld dat volledig ten goede zal komen aan de afdeling Oncologie van het Elkerliek ziekenhuis in Helmond. Er is een raad van toezicht ingesteld die zorg gaat dragen voor de juiste bestemming. Je moet hierbij vooral denken aan middelen die het verblijf op deze afdeling aangenamer maken, zoals ijskappen, die helpen voorkomen dat mensen haaruitval hebben tijdens een chemo-kuur, en relaxstoelen.

Inmiddels heb ik ruim 2000 km in de benen. De laatste weken vooral in de Ardennen en Limburg. Als ik ooit nog een nieuwe carrière wil beginnen, kan ik gerust reisleider worden in dit gebied. Conditioneel en tussen de oren voel ik me net een jonge God. Mijn twintig jaar oude Peugeot Ventoux hapert wat in het kleinste verzet.

Voor de niet-kenners: de beklimming van de Mont Ventoux staat in de top 3 van zwaarste klimmen in Europa. De totale lengte van de klim is ruim  26 km en de laatste 6 km hebben een gemiddeld stijgingspercentage van 10,5%. Het venijn zit hem in de staart.

Voor mijn gevoel ben ik klaar voor deze uitdaging. Ik wil graag iedereen heel hartelijk bedanken voor alle steun. Met alle andere renners kunnen we mede dankzij jullie voor een heleboel mensen een moeilijke periode in hun leven wat draaglijker maken.

Salut!

Dit bericht werd geplaatst in Collega Marcel. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

