Voor een luxe diner naar de snackbar

door Jørgen Bijsterveld

Sinds de boekdrukkunst in de 15e eeuw werd uitgevonden, is de kwaliteit van het drukken enorm verbeterd. Technologische innovaties hebben het werk door de eeuwen heen stukken eenvoudiger, sneller en beter gemaakt.

Jammer genoeg zie ik in de afgelopen 20 jaren dat, vooral door de komst van de computer en het internet, steeds meer mensen bezig zijn met het opmaken en verzorgen van drukwerk. Ik constateer dat bij de steeds snellere manier van werken veel controlemomenten in het proces verloren gaan. Met als gevolg: steeds meer slordigheden in de opmaak, de tekst en het drukwerk. Het lijkt soms wel of de inhoud wordt verdrongen door de snelheid waarmee een en ander moet worden gerealiseerd. Soms merk ik dat ik me ook laat meesleuren in dat tempo. Geen goede ontwikkeling.

Want soms is het juist goed om even afstand te nemen, zodat je tot andere inzichten kunt komen. Wat rustiger te werk gaan biedt kansen! Je kunt een product op die manier dan net dat beetje extra’s geven. Je moet nooit te snel tevreden zijn met je eindresultaat.

Kortom: neem de tijd en kies voor kwaliteit! En bedenk goed door wie je een klus laat uitvoeren. Levert een leverancier kwaliteit? Is hij betrouwbaar en fijn om mee te werken? Maak een verstandige keuze: ik ga voor een luxe diner met zeven gangen ook niet met hoge verwachtingen naar de snackbar op de hoek…

Dit bericht werd geplaatst in Communicatie, Vormgeving en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

