Papierarm kantoor: geen toekomstmuziek!

door Jørgen Bijsterveld

Sinds een maandje heeft de helft van de medewerkers op ons kantoor een iPad. Persoonlijk ben ik me altijd al redelijk bewust geweest van mijn papiermisbruik. Even snel een mailtje uitprinten, even een printje om dingen te controleren, et cetera.

Dankzij m’n iPad heb ik een nieuwe manier van lezen ontdekt. Het leest alsof ik met een printje of een boek in mijn handen zit. Mijn goede voornemen voor 2011 is dan ook zeker om ervoor te zorgen dat wij bij Groep5700 onze papierconsumptie gaan halveren. Dubbelzijdig printen, minder proefjes printen, meer scannen en mailen, en ga zo maar door.

Dit gaat dus niet alleen voor mezelf gelden: ik ga er ook mijn collega’s op aanspreken. Laatst zag ik nog een compleet boek van een slordige 250 pagina’s uit de printer rollen, enkelzijdig geprint! Dat gaat dus niet meer gebeuren.

We kunnen ook veel meer digitaal archiveren. Waardoor je veel spullen ook sneller en makkelijker voorhanden hebt én ook nog eens ruimte bespaart. Dus de handen uit de mouwen en aan de slag!

Dit bericht werd geplaatst in Collega Jorgen, Inspirerend en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

