Nesteldrang

door Heidi Geven

Ik ben zwanger. Nog net. Week 39 is aangebroken dus lang zal het niet meer duren. Vorige week dacht ik: ‘Ik ga eens iets doen wat ik nog nooit gedaan heb’. Niet omdat het moeilijk of bijzonder is maar het was nog nooit bij me opgekomen óm het te gaan doen. Ik heb een appeltaart gebakken! Mijn omgeving reageerde massaal: je hebt nesteldrang! Van een vriendin kreeg ik spontaan een cadeau: muffinvormpjes, een pak muffinmix en een leuk receptenboek (waarvoor dank overigens!).

Mooi woord, ‘nesteldrang’, en ik moest er even op kauwen om het tot me door te laten dringen. Ik vind helemaal niet dat ik nesteldrang heb. Op Google vond ik dat nesteldrang afwijkend gedrag van een vrouwelijk zwanger zoogdier is (oké, in deze definitie pas ik, want ik had het nog nooit eerder gedaan). Verder kwam ik tegen: ‘Hoe ga je om met haar nesteldrang?’ En: ‘Hoe houd je de kosten in de klauwen?’ Terechte vragen, want na de appeltaart en de muffins vond ik het eigenlijk wel geinig dat bakken, en heb ik bij de Hema alle leuke bakvormpjes opgekocht…

Tijdens het kokkerellen ben ik dan wel aan het bedenken hoe ik nog leukere receptjes kan verzinnen en of ik een kookboekje zal gaan samenstellen. Ik weet dat dat iets te hoog gegrepen is na het bakken van één appeltaart en twaalf muffins, maar toch. Ik weet niet zeker of dat nog allemaal onder nesteldrang valt of dat ik het gewoon niet kan laten om toch een beetje commercieel en creatief te blijven denken? Volgens mij valt het dus wel mee met die nesteldrang: ik heb gewoon een nieuw ‘talent’ bij mezelf ontdekt. Een talent waar mijn omgeving trouwens ook heel blij mee is!

Dit bericht werd geplaatst in Collega Heidi, Communicatie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Nesteldrang

  1. mmmje zegt:

    Dag Heidi,
    Dat is mooi. Moederschap en even terug uit het hectische businessleven. Ik wens je een hele mooie tijd en BABY toe! Mooi zo in de december feestmaand. Tot…. en…. nestel ze.
    Groeten, Martin

Geef een reactie

