Hoe een merk je kan verrassen

door Heidi Geven

Soms word je positief verrast door een merk waarvan je (bewust of onbewust) geen fan was. Dat overkwam mij laatst met Hornbach. Eerlijk is eerlijk, ik had nog nooit echt over het merk nagedacht tot ik een foldertje in handen kreeg met voorop ‘CAUTION: women only’. Tja, dat prikkelt mij dan toch. Blijkbaar. Want ik sloeg het open en heb het in één adem uitgelezen.

Natuurlijk begrijp ik dat een bouwmarkt graag een ‘nieuwe’ doelgroep wil aanboren en daarbij aan vrouwen denkt. Ik kan me namelijk voorstellen dat daar potentieel in zit. Alhoewel, aan mij zullen ze niets verdienen, want ik heb twee linkse handen én daarbij een heel handige vriend én vader (die trouwens ook liever hebben dat ik me met de worstenbroodjes voor de lunch bezig houdt, in plaats van met tubes lijm, verf of andere bouwmaterialen).

Hornbach speelde daar op een grappige manier op in door in haar folder ‘Vrouwen horen in de keuken’ te koppen. Wel met een leuke foto erbij, van een vrouwenhand die de keuken aan het betegelen is. Ook een item over ‘hoe de kilo’s eraf vliegen’ en dat ‘sizes does matter’ (ja heren!). Ik vond de insteek, oké een beetje seksistisch, toch erg geinig. Daarom wil ik hem graag ter inspiratie met jou delen. Veel plezier!

Ps: zie je wel: soms gaan ‘humor’ en ‘vrouwen’ toch samen!

Dit bericht werd geplaatst in Collega Heidi, Inspirerend. Bookmark de permalink .

3 reacties op Hoe een merk je kan verrassen

  1. Mathieu zegt:

    Mijn eerste keer met Hornbach. Yippie, ya, ya, yippie, yippie, jééééééé!! Bloedmooi.
    Heftige folder en goede blog. Helaas ben je zelf een extreem fout voorbeeld. Niet omdat je onhandig zou zijn, wel omdat je een van de zeldzame meisjes bent die enig gevoel voor humor in petto heeft. En daarbij schrijf je (ook nog) lekker. Dubbelop. Blijf gerust in de keuken, maar houd pen, papier of laptop dichtbij en betrokken. Go Blogging Girl!

  2. Peter Hansen zegt:

    Inderdaad hele leuke insteek van Hornbach! Kende de folder niet, dat pakket gaat altijd gelijk richting oud papier. Leuk dat ik heb nu via deze manier toch gezien heb 😉

  3. Sander Giepmans zegt:

    Haha, dit is erg leuk! Een doordachte campagne zo op het eerste oog maar of Hornbach er succes mee heeft… In ieder geval heeft het mij (man met 2 linkerhanden 😉 ) bereikt.

Geef een reactie

